9 tips til hvordan du opretter en effektiv landingsside

En effektiv landingsside er hjørnestenen i vellykket online markedsføringskampagne. Dit tilbud kan være fantastisk, og dine Google Ads-annoncer er muligvis perfekt optimerede, men uden en god landingsside vil du ikke få det ønskede resultat. Layoutet på din landingsside skal også være perfekt.
En god, overbevisende landingsside tiltrækker de besøgendes opmærksomhed og tvinger dem til at gennemføre en konvertering. Lær hvordan du kan oprette en vindende landingsside med disse 9 enkle tips til landingssiden.
1 - Rent, organiseret design
Udtrykket, fornemmelsen og den overordnede struktur for dit sidedesign vil have en enorm indflydelse på effektiviteten af din landingsside og hvor godt det driver konverteringer. Det primære mål med din landingsside skal være, at gøre det så let som muligt for en besøgende at konvertere, så det er vigtigt, at alle elementer på din side arbejder hen imod konverteringsmålet, uanset om det er at udfylde en formular, foretage et køb, tilmelde dig et nyhedsbrev eller downloade en e-bog.
Et effektivt design af landingssiden gør brug af farver og iøjnefaldende billeder. Visse knapfarver som rød eller grøn siges at øge landingsside-konverteringer, men sørg frem for alt gør det, at der er en stærk kontrast mellem din knapfarve og din baggrund. Der er mange forskellige knapattributter, du skal teste for at sikre en god landingsside – test farve, placering og størrelse for at finde det mest effektive landingsside layout.
2 - Vær en minimalist
Sørg for at opretholde en ren side med en naturlig navigation og ingen distraktioner (såsom pop-up). En god landingsside giver alle de nødvendige oplysninger, der er nødvendige for at tilskynde besøgende til at konvertere men intet ekstra. For meget info kan overvælde besøgende, så hold det simpelt, og giv kun de vigtige oplysninger, der vil guide besøgende ned i tragten. Den information, du lægger øverst og i midten, skal let kunne scannes – god landingsside-tekst bruger punkttegn til at forklare detaljer, når det er muligt.
Tag højde for, hvilken information der skal vises over folden (så brugerne ikke skal scrolle), og hvad der kan placeres under folden. De fleste besøgende ved naturligvis, at de kan rulle ned for at få flere oplysninger, så vær ikke bange for at tilføje mere grundige beskrivelser nede, hvor de diskret skjules. Et godt landingsside-design opretholder et rent og attraktivt visuelt indtryk, mens det stadigvæk giver besøgende den information, de måtte ønske sig på en ikke-påtrængende måde, og at udnytte pladsen under folden er en fantastisk måde at gøre dette på.
En anden måde at tilføje flere oplysninger uden at overvælde besøgende med tekst er via video-landingssider. Overvej at fremhæve nøglepunkterne i dit tilbud med tekst og bruge en valgfri, klikbar video til at forklare detaljerne.
3 - Brug header til at udsende tilbudsværdi
En god landingsside skal have et stærkt tilbud og være i stand til at forklare, hvorfor tilbuddet er værdifuldt i klare og præcise termer. Landingssidens overskrift og underoverskrifter giver en vigtig mulighed for at promovere værdien af dit tilbud. De mest effektive landingssider bekræfter tilbuddet med overskriften og bruger underoverskriften til yderligere forklaring af tilbuddet eller til at dele værdibudskabet. For eksempel…
Overskrift: Gratis Twitter Marketing E-bog
Underoverskrift: Få flere Twitter-følgere af kvalitet – hurtigt!
Glem ikke, du har cirka 8 sekunder (nogle sider endda kun 3 sekunder) til at overbevise brugerne om, at dit tilbud er værd at forfølge, så det er absolut nødvendigt, at dit tilbud og dit værdiforslag er klare og overbevisende.
4 - Tillidssignaler - Troværdighed
Gode landingssider gør rigeligt brug af tillidssignaler, som kan indikere for besøgende, at deres tilbud og brand er troværdige. Tillids-signaler kan antage en række forskellige former – vidnesbyrd er en klassisk form for tillids-signal, der udnytter mund til mund for at berolige besøgende med påtegninger fra tidligere kunder eller kunder. Dette kan også gøres med “Like” -tællere.
Et andet kraftfuldt værktøj implementeret af effektive landingssider er tillids-badges. Tillids-mærker henviser ofte til logoerne på kendte mærker, du har arbejdet med tidligere, visse tilslutninger og anerkendelser, du har modtaget, grupper og koalitioner, du er medlem af osv. De tjener som påmindelser om din pålidelighed og dygtighed .
Selv uofficielle (og ærligt, meningsløse) knapper som dem, der er købt fra grafik-websteder, tilføjer et element af tillid og opbygger tillid til dit tilbud.
5 - Gør din side mobilvenlig
I disse dage er det vigtigt, at din landingsside let kan navigeres på mobile enheder, da næsten 30-50% af al webaktivitet kommer fra mobil. Det er blevet vist, at det at have et mobilvenligt websted endda kan fordoble dine konverteringer.
Din landingsside skal ses og føles godt ud på mobile enheder – let at navigere, hurtig indlæsning og ultra klikbar.
6 - Hold dine formularer korte
Når en bruger besøger dit website, vil du naturligvis som en online marketingmedarbejder, indsamle så mange data som muligt fra dem. Men når det kommer til at skabe en god landingsside, er mindre mere. Det er ekstremt vigtigt, at du får brugerne til at udfylde så få formularfelter som muligt.
Jo flere felter du beder en besøgende om at indtaste, jo mindre chance har du for, at de udfylder formularen og udfører den ønskede konvertering. Hvis din konvertering kræver en formular, skal du kun spørge det væsentlige om, hvad du har brug for. Husk, du kan altid bede om mere info på tak-siden.
Med sådanne begrænsede data, der skal erhverves, hvilke formularoplysninger skal du så bede om? De fleste brugere har ikke noget imod at angive deres navn og e-mail-adresse, men at bede om telefonnumre eller fødselsdato kan få dit frafaldsprocent til at skyde i luften til 50%. Pas på disse formfelter!
7 - Skræddersy dine landingssider til individuelle målgrupper
Hvis du har et godt tilbud og har promoveret det godt, får du sandsynligvis trafik fra en række forskellige kilder. Hvis det overhovedet er muligt, vil du tilpasse dine landingssider til forskellige målgrupper.
En bruger, der ankommer til din landingsside fra et Facebook- eller Twitter-indlæg, er helt anderledes end en bruger, der ankommer til din landingsside fra en PPC-annonce eller et link fra dit månedlige nyhedsbrev.
8 - Match teksten fra landingsside med PPC-annoncer
Effektive landingssider sørger for at matche ordene, der bruges i teksten, med de nøgleord og tekst, der bruges i deres PPC-annoncer. Gentagelse af det samme sprog og de vigtigste sætninger forsikrer besøgende om, at de er på den rette vej og viser konsistens.
Det er også vigtigt at levere brugere direkte til det indhold, de leder efter. Hvis en bruger klikker på en PPC-annonce om soveposer, skal du ikke slippe dem i campingafsnittet – du skal bringe dem til deres nøjagtige ønskede destination. Match brugerens behov så tæt som muligt – det er her, konverteringerne sker!
9 - Test!
Det sidste kendetegn for en god landingsside er at teste. En effektiv landingsside kan simpelthen ikke oprettes uden grundig test. Test og sporing af resultater er afgørende for at se, hvad din landingsside gør rigtigt, og hvad den gør forkert. Test, test og test mere!
Et godt (og gratis tekstværktøj) er Google Website Optimizer.