Klimadan er nogen af landets førende eksperter i vedvarende energiløsninger med varmepumper til private boliger, industri- og forsyningssektoren og landbruget. I mere end fire årtier, har virksomheden været med i front, når naturens grønne energi bliver udnyttet til at køle gylle og kartofler, når swimmingpoolen bliver varmet og når hjemmet får både varme og varmt vand med en intelligent og vedvarende energiløsning.
Peoplez har etableret Klimadans nye hjemmeside og en ny identitet. Hjemmesiden er SEO-optimeret, og vi fungerer som ekstern markedsføringsafdeling, hvor vi står for al online markedsføring for Ikast-virksomheden, så endnu flere kan få glæde af grøn energi.







All-in strategi gav bonus for Klimadan
Klimadan lever af varme løsninger. Virksomheden sælger bl.a. varmepumper og jordvarmeanlæg, der kan koste +100.000 kr.
I 2019 lancerede Peoplez en ny hjemmeside til Klimadan, som var opbygget med ét formål: at generere leads til kundeemner.
I januar 2020 gik Klimadan all-in med betalt online markedsføring. Det gav omgående bonus. Fra december 2019 gik vi fra 125 leads til 332 leads i januar 2020 med en gennemsnitlig CPL (cost per lead) på bare 49,8 kroner.
Ønske: Flere leads til kundeemner
Løsningen
Ny hjemmeside med ét fokus: opsamling af leads.
Systematisk opsætning af Facebook framework. 40 annoncesæt med minimum 5 annoncer i hvert annoncesæt. Vi gik efter hårde og bløde konverteringer – både på hjemmeside og via lead ad formular. Vi skalerede budgettet løbende efter data/værdi.
Opsætning af SKAK framework i Google Ads med fokus på de mest rentable søgeord og budstrategier. Løbende skalering af budget og optimering af kampagner.
Resultater
Stigning i konverteringer på hjemmeside fra december til januar på 165,60 % – fra 125 konverteringer til 332 konverteringer
146 genererede leads via Google Ads i januar – CPL: 60 kr.
– 143 genererede leads via Facebook/Instagram annoncering i januar – CPL: 54 kr.