Klimadan lever af varme løsninger. Virksomheden sælger bl.a. varmepumper og jordvarmeanlæg, der kan koste +100.000 kr.
I 2019 lancerede Peoplez en ny hjemmeside til Klimadan, som var opbygget med ét formål: at generere leads til kundeemner.
I januar 2020 gik Klimadan all-in med betalt online markedsføring. Det gav omgående bonus. Fra december 2019 gik vi fra 125 leads til 332 leads i januar 2020 med en gennemsnitlig CPL (cost per lead) på bare 49,8 kroner.
Løsningen
Ny hjemmeside med ét fokus: opsamling af leads.
Systematisk opsætning af Facebook framework. 40 annoncesæt med minimum 5 annoncer i hvert annoncesæt. Vi gik efter hårde og bløde konverteringer – både på hjemmeside og via lead ad formular. Vi skalerede budgettet løbende efter data/værdi.
Opsætning af SKAK framework i Google Ads med fokus på de mest rentable søgeord og budstrategier. Løbende skalering af budget og optimering af kampagner.
Resultater
Stigning i konverteringer på hjemmeside fra december til januar på 165,60 % – fra 125 konverteringer til 332 konverteringer
146 genererede leads via Google Ads i januar – CPL: 60 kr.
– 143 genererede leads via Facebook/Instagram annoncering i januar – CPL: 54 kr.
Har du brug for sammenhæng i din markedsføring og målbare resultater, så er det nu, du skal slå til.
Få en gratis og uforpligtende vurdering af dine muligheder.
Du har et behov for effektiv markedsføring. Vi har de værktøjer og kompetencer, der skal til for at komme i mål. Hele vejen rundt.
Ring til Nicolai og fortæl om dit behov. Vi giver kaffe og et gratis tjek af dine muligheder.