Customer Journey og Inbound Marketing

Kunderejsen skal være en prioritet for din virksomhed.
Folk køber ikke produkter eller tjenester, de køber oplevelser! De køber de følelser, der opstår, når de opretter kontakt med din virksomhed, fra første gang de møder din virksomhed (for eksempel når de opdager dit website), indtil de beslutter at købe dine produkter eller tjenester.
Hvis du får dem til at føle sig godt tilpas og glade, vil de foreslå dine produkter eller tjenester til deres venner og dele nyheder om din virksomhed på sociale kanaler. Hvis du giver dem en god oplevelse, bliver de dine bedste ambassadører.
I denne artikel finder du ud af, hvordan inbound marketing kan forbedre din kunderejse.
For at forbedre kunderejsen skal du stille dig i kundens sko og stille dig selv nogle vigtige spørgsmål:
Når en person søger på Google efter produkter eller tjenester som din, finder kunden let dit websted? Er dit website placeret blandt de første Google-resultater?
Når din kunde besøger dit website, finder han let de oplysninger, de har brug for? Eller er det frustrerende at finde et specifik produkt? Hvis din kunde ønsker at vide mere om dine produkter eller tjenester, giver du vedkommende nyttige ressourcer såsom blogindlæg, e-bøger, demoer, gratis prøveversioner og så videre?
At svare på alle disse spørgsmål er afgørende for din virksomhed, for så er du i stand til at skabe en rigtig god kunderejse og virkelig forstå, hvad din kunde har brug for. Inbound marketing er en meget god ven, fordi den giver dig mulighed for virkelig at forstå dine kunders behov og tilfredsstille dem med værdifuldt indhold.
Hvordan virker det? Hvordan forbedrer du Inbound Marketing
Inbound Marketing indeholder fire trin: “Attract”, “Convert”, “Close”, “Delight”.
Hvert trin er præget af specifik praksis, og det er baseret på konceptet, at du ikke behøver at afbryde folk med dine reklamer, men din virksomhed skal let kunne findes af folk, der er interesseret i produkter og tjenester som dine, takket være dit værdifulde indhold.
Lad os se på, hvordan du kan forbedre en kunderejse.

1 – Attract – tiltrække
På dette tidspunkt er det vigtigt, at din virksomhed let kan findes af folk, der leder efter de samme produkter eller tjenester som dine.
For at opnå dette skal du ændre den måde, du tænker på dit websted: du bør betragte det som et knudepunkt på din markedsplads, der kan tiltrække meget trafik takket være værdifuldt indhold.
For at realisere dette mål skal du følge nogle bedste fremgangsmåder:
Forbedre din SEO optimering
Føj en blog til dit website
Spred dit indhold gennem dine sociale kanaler
SEO optimering
Husk, at du på dette tidspunkt, hvor du ”tiltrækker”, skal matche interessen hos mennesker, der søger efter et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste. SEO-optimering forbedrer din Google-placering, hvorfor det er afgørende for din virksomhed.
Det inkluderer en masse øvelser, nogle af dem vil blive vist på denne liste:
Strukturen på dit websted skal være hierarkisk og pyramideformet for at gøre det let for søgemaskinen at scanne det
Du bør undgå for mange underkategorier og for lange stier
Du skal bruge krydslinks, dvs. siderne på dit websted skal være linket til hinanden baseret på relevansen af deres emner (tænk Pillars & Clusters)
Du skal optimere webadresserne på dit websted, deres strukturer skal spejle den hierarkiske struktur på dit websted
www.ditnavn.dk/ = Hjemmeside
www.ditnavn.dk/kategori/ = Side på første niveau
www.ditnavn.dk /kategori/underkategori/ = Side af andet niveau
Du bør optimere titel og metabeskrivelse ved hjælp af et specifikt søgeord for at gøre det let at forstå emnet på siderne for læseren eller søgemaskinen. Din titel skal være beskrivende og præcis, og den skal indeholde et bestemt søgeord.
Metabeskrivelsen er en kort forhåndsvisning af dine websidesider, den skal være velskrevet, engagerende, den skal indeholde hovedemnerne på siden, og hvordan den kan hjælpe dig med at finde den rigtige løsning.
Føj en blog til dit websted
Takket være din SEO-praksis kan folk nemt finde dit websted; nu er det tid for din virksomhed til at fange din besøgendes opmærksomhed med det rigtige indhold og tilbyde vedkommende en let og enkel navigationssti.
Denne fase er meget delikat, for hvis dine besøgende kommer til dit websted, og de ikke finder det, de leder efter, eller navigationen er meget vanskelig, vil de opgive dit websted efter få sekunder, og du går glip af chancen for at få nye kunder.
Din første allierede er bloggen af følgende grunde:
Dine blogindlæg hjælper med at bekræfte dig som en førende / specialist på dit marked
Det kan hjælpe dig med at opbygge et troværdigt forhold til dine besøgende
Det hjælper dig med at forbedre din Google-placering
Forestil dig, at dine potentielle kunder leder efter et specifikt produkt. På dette tidspunkt har de ikke brug for et firma, der ønsker at tvinge dem til at købe deres produkter. Hvad de virkelig har brug for, er et firma, der forklarer dem, hvordan deres produkter kan forbedre deres liv og løse deres problemer.
Af denne grund er det vigtigt på dette tidspunkt at oprette en blog med det rigtige indhold, der er interessant for dine kunder.
Artiklerne skal matche dine besøgendes interesser, hjælpe dem med at finde en løsning på deres problemer.
Så hvad skal du skrive om?
How-to-artikler
Analyse af en aktuel branchetendens eller -udfordring
Meddelelser om kommende begivenheder
Liste over links til andre relevante artikler
Videoer, tegnefilm, karikaturer til fortælling bag kulisserne for din virksomhed
Gæsteblogartikler
Kunsten at måle og spore din blog
Det er vigtigt for din virksomhed at spore fremskridt på din blog for at fastslå, hvilke emner og / eller formater der skal forbedres, og hvilke der ikke skal.
De metrics, du skal overveje, er:
Antal abonnenter
Antal besøgende
Antal kvalificerede kundeemner, der kommer fra din blog
Antal nye kunder, der oprindeligt fandt dig via din blog
Vigtigheden af sociale medier til at sprede dit indhold
Når du tænker på din kunderejse, kan du let indse, at den ikke er lineær, og den er ret fragmenteret. For at blive fundet af dine kunder skal din kommunikationsstrategi tage højde for alle virksomhedens berøringspunkter.
Nogle mennesker bruger Google til deres forskning, andre er interesserede i, hvad deres venner deler på en social mediekanal. Derfor er det så vigtigt for din virksomhed at dele sit værdifulde indhold på kundernes sociale kanaler. Når du har oprettet det rigtige indhold til din blog, skal du dele dem via dine sociale kanaler
2 Convert - Konverter
Når du har tiltrukket dine besøgende, er den anden fase af tragten at “konvertere” dem til kundeemner.
For at konvertere dem er du nødt til at give dem en god grund til at give dig deres kontaktinformationer. Endnu en gang er det indholdet, der kan hjælpe dig med dette mål. Når en potentiel kunde finder en gratis ressource meget nyttig og interessant, opfordres de til at downloade den og give dig deres kontaktoplysninger til gengæld.
To elementer er grundlæggende på dette stadium: opfordring til handlinger og landingssiden. De skal have nogle vigtige egenskaber. Lad os tale om dem.
Opfordring til handling
En opfordring til handling skal invitere dine besøgende til at udføre en bestemt opgave:
Download denne e-bog
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tilmeld dig vores webinar
Du kan bruge den til følgende ressourcer:
Webinar
Whitepapers og rapporter
E-bog
Forskningsundersøgelser
En gratis klasse, demo eller prøve tilbud
Hvordan en opfordring til handling skal være: bedste praksis
For at skabe en meget fremtrædende opfordring til handling skal du følge disse fremgangsmåder:
En god opfordring til handling skal indeholde et par ord; det verbum, du bruger, er meget vigtigt for at gøre det klart for besøgende, hvilken handling de skal tage, og resultatet af den handling.
Når det er let at forstå fordelene ved produkterne eller tjenesterne og deres funktionalitet, kan du placere det øverst på siden; ellers, hvis opfordringen til handling henviser til et nyt produkt eller en ny tjeneste, er det bedre at placere det i slutningen af siden efter rigt indhold, så den besøgende er i stand til at forstå dens fordele og funktionalitet.
Der skal typisk være et klikbart billede med en stor skrifttype og fremhævet med en farve.
Kunsten at måle og spore din CTA
Sporing af fremskridt er en grundlæggende aktivitet, der giver dig mulighed for at forstå procentdelen af besøgende, der konverterer til kvalificerede kundeemner
A / B-test er en anden nyttig aktivitet, og du vil blive overrasket over den stigende procentdel af kundeemner med små ændringer.
Landingssider: bedste praksis
Her finder du de bedste fremgangsmåder for en god og nyttig landingsside:
Du skal være sikker på, at indholdet af landingssiden matcher indholdet af din opfordring til handling
For at opbygge et troværdigt forhold til dine besøgende skal du bruge et professionelt image og en velskrevet tekst
Øvelser for at få folk til at udfylde formularen
Husk, at din landingssides hovedopgave er at få folk til at udfylde formularen. For at nå dette mål skal du følge denne praksis:
Slip af med distraherende navigation
Reducer antallet af tilbud
Fjern billederne; de kunne være en distraktion fra hovedmålet, dvs. at få folk til at udfylde formularen
Reducer mulighederne og de yderligere oplysninger
Sådan oprettes en god form til din landingsside
Som nævnt ovenfor skal målet med din landingsside være at få folk til at udfylde formularen. Så formularen er et vigtigt element på landingssiden.
Formularen skal være kort, fordi de besøgende er meget mere tilbøjelige til at ignorere eller opgive dem, før de fuldfører processen hvis den er for lang.
Du skal kun stille et par spørgsmål som navn og e-mail og undgå at stille følsomme oplysninger, fordi det dramatisk kan sænke dine kontakter. Hvis du stiller dine potentielle spørgsmål, der kræver, at de søger andre steder for at finde information, kommer de sandsynligvis ikke tilbage for at udfylde formularen. Endelig være sikker på, at når de besøgende har udfyldt formularen, modtager de en e-mail-bekræftelse.
Husk på dette tidspunkt, hvor du konverterer besøgende til kundeemner, skal du give dem gratis og nyttige ressourcer, såsom e-bøger, webinarer, demoer, prøveversioner. Til gengæld for disse gratis gaver giver de dig nogle nyttige oplysninger, der kan hjælpe dig med at konvertere dem til kunder.
3 Close – Luk
Den tredje fase af inbound marketing er konvertering fra kundeemner til kunder. I denne fase er følgende trin vigtige:
Score dine kundeemner
Pleje dine kundeemner
Dine kundeemner opretter en kontakt med dig ved hjælp af forskellige kanaler, og de downloader forskellige kilder og ser forskellige sider. De er helt forskellige!
Analyser af deres forskelle, gør det let for dig at forstå, om et kundeemne er klar til at købe eller ej.
Du kan give dine kundeemner en score baseret på den kanal, de brugte til at nå dig, den side, de har besøgt osv.
En kunde, der besøger dit websted ved at klikke på dit e-mail-link, har en højere score end en kunde, der finder dig gennem en Google-søgning; kundeemnet, der besøger siden “hvem vi er” opnår en lavere score end et lead, der besøger produktsiden.
For de ukvalificerede kundeemner (de kundeemner, der ikke er klar til at købe) kan du realisere et plejeprogram (e-mail automation), hvorigennem du kan fortsætte med at opretholde en kontakt og en dialog med dem.
Hvordan kan du pleje dem?
Du kan sende dem en ugentlig eller månedlig e-mail med opdateringer om dit marked, nyheder og trends. Husk: selv på dette tidspunkt sælger du ikke til dem! Du giver dem indhold, der er nyttige og interessante for at skabe et troværdigt forhold.
Du kan også invitere dem til en demo eller gratis prøveperiode.
Spor effektiviteten af dine lead-plejeprogrammer
Måling af aktiviteten er meget nyttig på dette stadium: det giver dig mulighed for at forstå, hvor meget effektivt dit plejeprogram er. Du kan spore forløbet af det ved at analysere antallet af åbnede e-mails og antallet af abonnenter, der klikker på et af de links, der vises i dit nyhedsbrev.
4. Joy - Glæde
Når du har erhvervet nye kunder, er forholdet til dem ikke ophørt. Du er nødt til at holde det i live, fordi du er nødt til at opmuntre dem til at købe hos dig igen.
Hvordan kan du gøre det?
Du kan tage Amazon som et eksempel: Når du har købt en bog fra sin e-handel, sender Amazon dig en e-mail og beder dig om feedback. Senere sender Amazon dig en anden e-mail med forslag fra andre bøger, som du kan være interesseret i; et valg baseret på dit tidligere køb. Tænk over hvad der vil give mening for din virksomhed og jeres kunder.
På dette tidspunkt er en god praksis for dig at sende e-mails til dine kunder for at:
Bed om feedback
Opdater dem om nye produkter
Inviter dem til at deltage i dit arrangement
Beløn dem med en gave
Beløn dem med en rabat på deres fødselsdage
Husk: Du kan invitere dem til at dele deres feedback på dine sociale kanaler. På denne måde kan du konvertere dine kunder til ambassadører.
Sporing af fremskridt
På dette tidspunkt er det vigtigt at måle antallet af videregivelser via e-mail og antallet af abonnenter, der klikker på det link, der vises på e-mailen, og antallet af abonnenter, der har besluttet at bruge rabatkuponen eller tage gaven.
Inbound marketing guider kunden trin for trin gennem deres rejse med nyttigt og nyttigt indhold. Kunder føler ikke presset for at købe et produkt eller en service, de opfatter din virksomhed som en gyldig allieret, der kan hjælpe dem med at finde den rigtige løsning på deres problemer.