Hos Peoplez hjælper vi vores kunder med at få leads med en målrettet indsats, der virker.
507%
Ny hjemmeside og annoncering har for joca givet en stigning i leads på 507 %
248%
Optimering af hjemmesiden har givet Klimadan 248 % stigning i antal leads
264%
Stigning i kliks fra Google fra 1.700 til 5.890. (PF Mobility)
Peoplez sætter generering af leads i system med målrettet annoncering online, kampagnebaseret indhold, sporing og et dashboard, hvor du kan følge effekten af kampagnerne dag for dag.
Kunderejsen går ikke altid direkte fra A til B.
For at få dine kunder til at handle, kræver det stor synlighed og mange forskellige påvirkninger undervejs. Alle målgrupper og produkter kræver unikke kampagner, men motoren til at skabe leads er den samme.
Hos Peoplez har vi specialiseret os i at køre leadbaserede kampagner efter den helt enkle model:
Få øje på
Bliv grebet af
Foretag handling
Kampagnerne har klare mål i form af det antal leads, vi sammen forventer, at kampagnen skal skabe.
Alle B2B virksomheder er interesserede i at få kvalitetsleads, men det kan være svært at gennemskue de mange begreber undervejs i kunderejsen. Derfor tilbyder vi en gratis gennemgang på et niveau, hvor alle kan være med.
Når indholdet er på plads, skal budskaberne ud til den helt rigtige målgruppe. Det kræver særlig indsigt at tale sammen med de dynamiske algoritmer ved Google og Facebook, som efterhånden ved mere om os, end vi selv gør…
Vigtigt af alt: vi sporer alle resultater, og du kan følge effekten af kampagnerne 24/7 i et dashboard, som vi specialtilpasser til lige netop dine behov.
Vi gør meget ud af at synliggøre resultaterne, da det er forudsætningen for fremtidige markedsføringsbeslutninger. Baseret på data og erfaringer fremfor antagelser.
Derfor præsenterer vi månedligt dine resultater:
Du får en letlæselig rapport over resultaterne hver måned
Du kan tilgå dit online dashboard 24/7
Personlig videogennemgang af performance til udvalgte målgrupper
Løbende statusmøder med de specialister, som arbejder netop for dig
Et lead er et varmt kundeemne, som gennem et forløb med annoncering og besøg på hjemmesiden tilkendegiver interesse.
Helt konkret har en kunde måske sagt “ja tak” til at blive ringet op for at høre mere om en billigere varmeregning.
Virksomheden modtager et lead på mail og bør kontaktes indenfor én hverdag.
Lead info kan eksempelvis være:
Navn
Evt. virksomhedsnavn
E-mailadresse
Telefonnummer
Leadgenerering er paraplyen der samler hele processen fra alle de indtryk som målgruppen skal have, før de er klar til at sige “ja tak”.
Leadgenerering er som sådan ikke noget nyt, det er blot en systematisk tilgang til at varme kunderne op.
Når et lead er landet, så er det op til at sælgeren at tager over og lukke aftalen.
Et lead er derfor ikke et endeligt køb eller aftale.
Det sker ved den personlige dialog bagefter.
Effekten måles på antallet af leads. Det kan være der er aftalt et mål på 20 leads pr. måned.
Der bliver løbende evalueret på kvaliteten af leads, for at vurdere om kampagner skal optimeres.
Derfor er den tætte dialog meget vigtigt mellem bureau og sælgere.
Online markedsføring er paraplyen for alt online annoncering. Det kan eksempelvis være Facebook og Google annoncer, men rækker langt udover dette.
Online markedsføring er blevet mere datadrevet, eftersom SoMe platformene kender langt mere til de forskellige målgrupper end tidligere.
Det giver helt særlige muligheder for at ramme meget præcist med annonceringen og dermed budgettet.
En konvertering er et begreb for når nogen udfører en handling. Det kan derfor være små eller store handlinger.
Eksempelvis er det en konvertering (handling) når en kunde udfylder en kontaktformular.
Det er også en konvertering (handling) når en kunde trykker på et telefonnummer på hjemmesiden, for at ringe op. Hvilket selvfølgelig også skal spores.
Leadgenerering er et overordnet koncept, men bør skræddersyes til B2B eller B2C. B2B leadgenerering er mest effektivt på faglige sociale medier som Linkedin, hvor B2C målgruppen bevæger sig på de blødere sociale medier.
Dine budsskaber skal naturligvis også tilpasses, så de passer til det værdiskabende indhold.
Grundlæggende er motoren dog ens i forhold til at ramme målgruppen i en serie af kontaktpunkter kombineret med bløde og hårdere konverteringer.
For at få indsigt i konceptet leadgenerering er det vigtigt at kende og forstå kunderejsen. Kunderejsen er et bregreb for den “rejse” som dine potentielle kunder er på inden de bliver faste kunder.
Vi opdeler kunderejsen i 3 faser, alle kontaktpunkter er vigtige og især på denne oversigt er det tydeligt at sammenhæng er vigtigt. Det dine kunder oplever på SoMe skal gerne afspejles på hjemmesiden og helt hen i rådgivning og kundeservice.
Har du brug for sammenhæng i din markedsføring og målbare resultater, så er det nu, du skal slå til.
Få en gratis og uforpligtende vurdering af dine muligheder.
Du har et behov for effektiv markedsføring. Vi har de værktøjer og kompetencer, der skal til for at komme i mål. Hele vejen rundt.
Ring til Nicolai og fortæl om dit behov. Vi giver kaffe og et gratis tjek af dine muligheder.