Google Ads

Har du alt for lidt trafik på din hjemmeside? Vil du gerne blive fundet? Vil du gerne booste din omsætning til et højere niveau?

Kan du svare ja til alle spørgsmål, så er løsningen for dig at annoncere på Google via Google Ads.

Fordelene ved Google Ads:

  • Du bliver fundet og får mere trafik til din hjemmeside
  • Du kan blive vist som nr. 1 ved en Googlesøgning på dine søgeord
  • Du frasorterer irrelevant trafik, så du får trafik fra brugere, der har størst chance for at opfylde dine mål – fx leads, salg, trafik mm.
  • Du har 100 % kontrol over dit budget, og om det giver det ønskede afkast

Sådan fungerer Google Ads

Der findes et hav af muligheder i Google Ads, når du skal promovere din virksomhed og dine produkter. Taler vi udelukkende tekstannoncering via Googles søgemaskine, hvor målet fx er at generere trafik til din hjemmeside, så kan du få vist specifikke annoncer alt efter brugerens søgeforespørgsel på Google. Er målet at opnå synlighed og kendskab til din virksomhed, kan displayannoncer være løsningen til dig. Alt efter dine mål kan du opsætte målgruppe, budget, geografisk placering og meget andet, så det flugter med dine målsætninger.

Opsæt konkrete mål

Quality Score – kvaliteten af dine annoncer

Quality Score er et væsentligt begreb, som du SKAL have styr på, når du arbejder seriøst med Google Ads – ellers kan du ende med at betale alt for meget for dine kliks på dine annoncer. Quality Score er en skala, som rangerer kvaliteten af dine annoncer. Jo højere Quality Score dine annoncer har, jo mindre vil du betale for dine kliks, og du vil opnå bedre placeringer. Quality Score afgøres af CTR, annoncerelevans, landingsside og annonceudvidelser.

Ad Rank – dine annoncers position

Ad Rank er et udtryk for, hvilken position dine annoncer vises på, når dine potentielle kunder laver en Googlesøgning. Din Ad Rank er vigtig at vide, da der er stor forskel på din CTR alt efter, om du ligger på position 1 eller 4. Måden det regnes ud på:

Max bud x Quality Score

Byder du 5 kr. på søgeordet ”cykel”, og har du en Quality Score på 8, er din Ad Rank 40. Har konkurrenten budt 7 kroner på søgeordet ”cykel” med en Quality Score på 5, vil de have en Ad Rank på 35. Det betyder, at du betaler mindre for at ligge på position 1, end konkurrenten betaler for at ligge på position 2.

Forskellige typer søgeord

Når du angiver de søgeord, som du gerne vil findes på, er det altafgørende, at du har kendskab til de forskellige søgeordstyper:

  • Bredt match – dine annoncer kan blive vist på synonymer og andre lignende ord.
  • Modifikator til bredt match – tilføjes med et + foran dit søgeord, hvor dine annoncerne vises i relevante udgaver af søgeordet – fx flertal, stavefejl mm.
  • Sætningsmatch – tilføjes ved at skrive søgeordet med situationstegn før og efter dit søgeord – fx ”ditsøgeord”. Dine annoncer vises kun ved søgninger, der matcher udtrykket eller relevante udgaver af sætningsmatchsøgeordet. Der kan være ord før og efter sætningen.
  • Eksakt match – dine annoncer vises kun ved søgninger, der matcher dit eksakte søgeord og relevante varianter – fx omvendt ordstilling.
  • Negativt match – tilføjes med et minustegn foran dit søgeord – her angiver du alle de søgeord, som du ikke vil findes på.

Tilføjer du de rigtige søgeord, får du de billigste klikpriser, den mest relevante trafik og derved et grundlag for at få mest muligt ud af dit budget.

Har du brug for hjælp til Google Ads?

Hos Peoplez er vi Google Partnere, hvilket betyder, at vi er certificeret af Google i at annoncere via Google Ads. I samarbejde med dig afdækker vi mål og budget, hvorefter vi opsætter og igangsætter din annoncering på Google. Hver måned får du en rapport, hvor vi giver en status på opfyldelsen af dine mål, og hvad vi løbende har gjort for at optimere annoncerne.

Vil du videre?

Har du lyst til at arbejde med klare mål for din markedsføring, så hjælper Peoplez dig gerne på vej online. Lad os mødes over en kop kaffe og få et fælles overblik.

Ring til Kasper og fortæl hvad du har brug for.