LinkedIn annoncering

LinkedIn er verdens største erhvervsrettede og faglige sociale netværk, og efter Facebook og Instagram er det verdens tredjestørste sociale medie.

Dette gør LinkedIn til en annonceringsplatform, som de fleste B2B-virksomheder ikke bør udelade fra deres digitale markedsføringsstrategi.

Den største fordel ved LinkedIn – sammenlignet med andre sociale medier – er målgruppen, der er koncentreret omkring fagfolk og beslutningstagere i virksomheder over hele verden. På LinkedIn har du som annoncør mulighed for at segmentere dine målgrupper ud fra jobtitler, industrier, medlemskab af grupper og meget mere.

LinkedIn annonceformater

Den største fordel ved LinkedIn er selvsagt brugermassen. Her har du mulighed for at målrette din annoncering til de helt rette mennesker.

LinkedIn tilbyder tre forskellige former for annoncer: Sponsoreret indhold direkte i LinkedIns newsfeed, tekstannoncer i højre side af platformen og sponsorerede InMails. Som noget nyt har LinkedIn også for nyligt introduceret muligheden for remarketing, leads-ads samt look-a-like-målgrupper, som du måske kender det fra Facebook eller Google.

Derudover har LinkedIn også introduceret LinkedIn InSights Tag, der tager mange af de fordele, du kender fra den velkendte Facebook Pixel – giver dig mulighed for remarketing samt interessant indblik i, hvem det er der reelt besøger din hjemmeside.

Hvornår skal du annoncere på LinkedIn

LinkedIn har tydeligvis en lang række fordele sammenlignet med andre sociale medier, men for at få succes på platformen skal du være skarp på din egen strategi og din egen målgruppe. Kort sagt: hvem har behovet, og hvorfor eksisterer det? Med en detaljerig målgruppe kan du begynde at kommunikere dine budskaber.

Hvorfor skal du specielt på LinkedIn nøje overveje din målgruppe og dine budgetter? Facebook og LinkedIn er ikke det samme og bør anvendes på forskellige måder, men LinkedIn ikke er en billig annonceplatform. Klikpriser kan være op til 10 gang dyrere end tilsvarende kampagner på Facebook, og du skal derfor med en skarpt segmenteret målgruppe sikre dig, at de kliks, du får, også konverterer på din hjemmeside.

Kontakt os nu

Mulighederne er ikke så mange som på Facebook, og LinkedIn udvikler fortsat på platformen, men hvis din primære målgruppes findes i B2B-segmentet, er det bestemt et medie, der skal med i din digitale strategi.

Mediet er heller ikke billigt, men er du skarp på, hvilke beslutningstagere du vil målrette, er vi i Peoplez skarpe på, hvordan vi segmenterer din målgruppe bedst.

Hvis du har lyst til at høre mere om mulighederne, så kontakt Kasper.

Online marketing manager

Kasper T. Gregersen