LinkedIn er verdens største erhvervsrettede og faglige sociale netværk, og efter Facebook og Instagram er det verdens tredjestørste sociale medie.
Dette gør LinkedIn til en annonceringsplatform, som de fleste B2B-virksomheder ikke bør udelade fra deres digitale markedsføringsstrategi.
Den største fordel ved LinkedIn – sammenlignet med andre sociale medier – er målgruppen, der er koncentreret omkring fagfolk og beslutningstagere i virksomheder over hele verden. På LinkedIn har du som annoncør mulighed for at segmentere dine målgrupper ud fra jobtitler, industrier, medlemskab af grupper og meget mere.
Den største fordel ved LinkedIn er selvsagt brugermassen. Her har du mulighed for at målrette din annoncering til de helt rette mennesker.
LinkedIn tilbyder tre forskellige former for annoncer: Sponsoreret indhold direkte i LinkedIns newsfeed, tekstannoncer i højre side af platformen og sponsorerede InMails. Som noget nyt har LinkedIn også for nyligt introduceret muligheden for remarketing, leads-ads samt look-a-like-målgrupper, som du måske kender det fra Facebook eller Google.
Derudover har LinkedIn også introduceret LinkedIn InSights Tag, der tager mange af de fordele, du kender fra den velkendte Facebook Pixel – giver dig mulighed for remarketing samt interessant indblik i, hvem det er der reelt besøger din hjemmeside.
LinkedIn har tydeligvis en lang række fordele sammenlignet med andre sociale medier, men for at få succes på platformen skal du være skarp på din egen strategi og din egen målgruppe. Kort sagt: hvem har behovet, og hvorfor eksisterer det? Med en detaljerig målgruppe kan du begynde at kommunikere dine budskaber.
Hvorfor skal du specielt på LinkedIn nøje overveje din målgruppe og dine budgetter? Facebook og LinkedIn er ikke det samme og bør anvendes på forskellige måder, men LinkedIn ikke er en billig annonceplatform. Klikpriser kan være op til 10 gang dyrere end tilsvarende kampagner på Facebook, og du skal derfor med en skarpt segmenteret målgruppe sikre dig, at de kliks, du får, også konverterer på din hjemmeside.
Har du brug for sammenhæng i din markedsføring og målbare resultater, så er det nu, du skal slå til.
Få en gratis og uforpligtende vurdering af dine muligheder.
Du har et behov for effektiv markedsføring. Vi har de værktøjer og kompetencer, der skal til for at komme i mål. Hele vejen rundt.
Ring til Jess og fortæl om dit behov. Vi giver kaffe og et gratis tjek af dine muligheder.