Snapchat annoncering

Snapchat Ads er et af de seneste nye, spændende online annonceringsplatforme og med sine +170 mio daglige brugere og 1,5 mio danske brugere (mange af dem helt unge), er Snapchat måske en kanal, som du skal have med i dine overvejelser.

50% af brugerbasen udgør det eftertragtede segment af 13-25-årige, og de åbner i gennemsnit deres app +25 gange i løbet af en dag.

Platformen er stadig under udvikling, og deres system er ikke helt uden små bump på vejen endnu, men får du først hul på denne platform, har du mulighed for at skabe et ekstra kreativt tvist på dine annoncer til en helt unik, engageret ung målgruppe på en platform uden den store danske konkurrence.

Som du måske kender det fra Facebooks annonceadministrator, har du mulighed for at lave forskellige målsætninger for dine kampagner: kendskab, overvejelse og konverteringer. Hvis du har lavet annoncer i Facebook, vil du hurtigt føle dig hjemme i Snapchat Ads.

Inden du sætter dig for at bruge Snapchat som platform for annoncering, skal du afklare, hvad formålet skal være, og hvem målgruppen er, for at Snapchat kan hjælpe dig bedst muligt.

Når du vælger målgruppe i Snapchat, kan du foruden alder og geografi også målrette – meget lig Facebooks annonceadministrator – mod mere brugerdefinerede målgrupper. Disse målgrupper er baseret på Snapchats egen 3. parts data.

Muligheden for at annoncere på Snapchat er stadig i sin spæde start, og vi opnår også fortsat flere indsigter i mulighederne på platformen. Du skal derfor acceptere, at platformen ikke er perfekt endnu, og du vil opleve nogle bump på vejen. Men fordelene i den anden ende opvejer mange af disse bump, og Snapchat kan være et helt unikt, effektivt værktøj for dig.

Vil du videre?

Ring til Kasper og fortæl hvad du har brug for.

Online marketing manager

Kasper T. Gregersen