Der er ingen over eller ved siden af Google, når det gælder søgninger efter produkter og tjenesteydelser på nettet. Skal potentielle kunder finde dig, skal du være rigtig gode venner med Google. Du kan få gode søgeresultater på Google på to måder:
Du kan betale dig fra det med fx Google Adwords.
Du kan søgemaskineoptimere din hjemmeside med SEO, så siderne bliver vist gratis.
Det ene er ikke mere rigtig end det andet. Sammen er det en stærk cocktail. Du får din egen faste SEO-konsulent hos Peoplez. Så er du i gode hænder.
Peoplez har tre stærke SEO-produkter på hylden til dig:
SEO-analyse af eksisterende hjemmeside
SEO-forarbejde til ny hjemmeside
Løbende SEO-optimering
Ved hjælp af en række forskellige værktøjer, analyserer hvor godt din hjemmeside klarer sig i forhold til konkurrenterne, når kunder søger efter dine produkter online.
Du får en SEO-analyse, som beskriver tekniske fejl og mangler på din hjemmeside og konkrete anbefalinger til forbedringer, som får din hjemmeside til at klare sig markant bedre i konkurrencen.
Du kan selv arbejde videre med anbefalingerne eller lade os eller andre udføre de anbefalede ændringer. Læs mere om SEO-tekster.
Vi afdækker hvilke søgeord, der bliver brugt af dine konkurrenter og i branchen generelt.
Vi analyserer din nuværende sides præstationer online med udgangspunkt i de vigtigste søgeord.
Vi analyserer, hvilke søgeord du med fordel kan satse på fremover udvalgt efter det, som giver mest mulig værdi for mindst mulig indsats.
Forarbejdet danner grundlag for det arbejde, som vores tekstforfattere og webudviklere efterfølgende udfører, når de opbygger og færdiggør din hjemmeside.
Du får en stærk hjemmeside, der allerede fra begyndelsen klarer sig godt i konkurrencen med dine konkurrenter, når dine kunder søger efter netop dine produkter og tjenesteydelser.
Jo højere placering du har i Googles søgeresultater, jo flere besøgende får din hjemmeside.
Når de grundlæggende SEO-optimeringer på din hjemmeside er på plads, kan du lave en aftale med os om løbende søgemaskineoptimering efter aftalte mål.
Internettet udvikler sig konstant, og det samme gør din konkurrenter. Alt efter konkurrencesituationen i din branche er dine placeringer i Googles søgeresultater vedvarende under pres.
Med løbende SEO sikrer du dig, at du ikke pludselig mister de gode placeringer, som du har tilkæmpet dig på Google.
“Skruer på relevante knapper”, som får dig op foran konkurrenterne igen.
Tjekker løbende dine placeringer i forhold til dine konkurrenters.
En månedlig rapport over de vigtigste placeringer og udviklingen i søgeresultaterne.
Anbefalinger til nye landingssider eller andre former for nyt indhold på siden, som kan gøre Google glad. Vi giver samtidig et godt tilbud på produktionen.
SEO står for søgemaskineoptimering. Det er normalt at optimere dine websider for at få dem til at nå en høj placering i søgeresultaterne fra Google eller andre søgemaskiner.
SEO fokuserer på at forbedre rankingen i de organiske (det vil sige de ikke-betalte) søgeresultater.
Hvis du har et websted, og du ønsker at få mere trafik, bør SEO være en del af din marketingindsats.
Onpage SEO henviser til praksis med at optimere websider for at forbedre et websites placering i søgemaskinernes resultater og få organisk besøg.
Ud over at publicerer relevant indhold af høj kvalitet inkluderer onpage SEO optimering af bl.a. dine overskrifter, HTML-tags (titel, meta og header) og billeder.
Det betyder også at sikre, at dit websted har et højt niveau af ekspertise, autoritet og pålidelighed.
Der er mange variabler, der har indflydelse på, hvor hurtigt du ser forbedringer i søgemaskinernes resultatsider, når du begynder at arbejde med SEO.
Alt fra fx din tekst, dit webdesign, domæne alder, sidetitler, konkurrencen, hastigheder og meget mere har betydning for, hvor hurtige du kan få besøg fra søgemaskinerne.
Generelt kan websites se resultater inden for 4 til 6 måneder. Har du et helt nyt website kan slutresultatet godt tage et helt år.
Teknisk SEO refererer til processen med at optimere dit websted til crawlings- og indekseringsfasen.
Med teknisk SEO kan du hjælpe søgemaskinerne med at få adgang til, gennemgå, fortolke og indeksere dit website uden problemer. Det kaldes “teknisk”, fordi det ikke har noget at gøre med det faktiske indhold på webstedet.
Hovedmålet med teknisk SEO er at optimere infrastrukturen på et websted. Teknisk SEO kan indeholde alt fra fx duplikerede sidetitler, hastigheder, responsive design, canonical links og hreflang.
Har du brug for sammenhæng i din markedsføring og målbare resultater, så er det nu, du skal slå til.
Få en gratis og uforpligtende vurdering af dine muligheder.
Du har et behov for effektiv markedsføring. Vi har de værktøjer og kompetencer, der skal til for at komme i mål. Hele vejen rundt.
Ring til Jess og fortæl om dit behov. Vi giver kaffe og et gratis tjek af dine muligheder.
Vil du forstå, hvad er SEO, og hvordan det fungerer? Vil du lære mere om SEO-marketing og hvordan du anvender det til din egen virksomhed? Vi har lavet denne enkle guide til at lære dig mere om SEO-betydning, SEO-optimering og SEO-marketing. Med denne lille guide kan du generere langsigtede resultater.
Et af de største spørgsmål, vi får fra vores kunder, er – hvad er SEO, og hvordan fungerer det? For virksomheder, der lige er begyndt at opbygge deres websted eller gennemgår et redesign af et websted, kan søgemaskineoptimering eller SEO føles lidt skræmmende.
Men det behøver ikke at være sådan.
Du kan gøre din SEO-indsats til en effektiv proces, der genererer langsigtet succes. Og selvom du ikke har en erfaren intern SEO-tilknyttet, kan du stadig begynde at foretage nogle positive ændringer, der hjælper dig med at forbedre din søgemaskineoptimering. Med lidt SEO-viden kan du være på vej til at forbedre dine produkter og dit brands søgemaskineplacering på ingen tid.
Nedenfor giver vi et svar på det store spørgsmål – hvad er SEO og hvordan det fungerer? Vores SEO-definition og generelle vejledning dækker også nogle af de grundlæggende i SEO, så du bedre kan forstå, hvordan det påvirker din virksomhed, og hvad du skal gøre for at være i god SEO-form.
Hvad er SEO og hvordan det fungerer? Her starter vi med det grundlæggende om SEO-definition og SEO-betydning. Virksomhederne med de bedste placeringer i søgemaskinerne forstår alle vigtigheden af at kende SEO-optimering, men selvfølgelig måtte de først mestre det grundlæggende.
SEO-definition: SEO er et akronym, der står for søgemaskineoptimering, hvilket er processen med at optimere dit websted for at få organisk eller ubetalt trafik fra søgemaskinens resultatside.
Med andre ord indebærer SEO, at foretage visse ændringer i dit webstedsdesign og indhold, der gør dit websted mere attraktivt for en søgemaskine. Du gør dette i håb om, at søgemaskinen vil vise dit websted som et topresultat på søgemaskinens resultatside.
Selvom SEO-betydning og SEO-marketing kan virke komplekse på grund af de forskellige faktorer, der kan påvirke din placering, er processen for søgemaskineoptimering lettere, end den ser ud til at være.
Søgemaskiner ønsker at levere den bedste service til deres brugere. Dette betyder at levere resultater på søgemaskinens sider, der ikke kun er af høj kvalitet, men også relevante for det, som søgeren leder efter.
For at gøre dette vil søgemaskiner scanne eller gennemgå forskellige websteder for bedre at forstå, hvad webstedet handler om. Dette hjælper dem med at levere mere relevante resultater til dem, der søger efter bestemte emner eller nøgleord.
Ligeledes vil søgemaskinerne scanne webstedet for at bestemme, hvor let det er at navigere og læse, hvilket belønner brugervenlige sider med højere placeringer på søgemaskinens resultatside.
Søgemaskineoptimering er den proces, som organisationer gennemgår for at sikre, at deres websted rangerer højt i søgemaskinerne for relevante søgeord og sætninger. Lad os for eksempel sige, at du har en artikel om, hvordan du bygger et fuglehus.
For at få dit indhold vist for de rigtige brugere, vil du prøve at optimere dit blogindlæg, så det vises som et topresultat for alle, der søger efter sætningen “opbyg et fuglehus”.
Der er mange fordele ved at implementere søgemaskineoptimering til din virksomhed. Ved at forbedre din SEO kan du arbejde på at udvide din synlighed på søgemaskinerne. Dette hjælper dig med at nå ud til og engagere flere potentielle kunder. Ved at skabe mere engagerende og effektivt SEO-fokuseret indhold kan du øge dine chancer for at bringe mere målrettet organisk trafik ind.
Ved at justere dit websted og indhold for større synlighed og læsbarhed hjælper du med at give din SEO mening. Du bør ikke nøjes med lave SERP-placeringer (søgemaskinens resultatside), når du kan være øverst.
Nu hvor du kender SEO-definitionen, og hvordan den fungerer, kan nogle stadigvæk undre sig over om SEO-marketing fungerer. Sandheden er, at SEO-marketing faktisk fungerer, og korrekt implementering kan hjælpe alle med at generere store resultater.
Lad os se på nogle af de faktorer, der kan påvirke din placering til søgemaskineoptimering. Google vil aldrig give væk den nøjagtige algoritme, de bruger til at rangere websteder. Vi har dog en ret god forståelse af nogle af de faktorer, der påvirker placeringen af søgemaskinens resultatside (SERP). Disse faktorer inkluderer både on-side og off-page faktorer, som vi vil diskutere nedenfor.
Før vi dykker ned i nogle af faktorerne ved on-off-page SEO, skal vi tale om indhold. Indhold er effektivt til både at tiltrække søgemaskinerne og hjælpe din organisation med at skabe forbindelser med besøgende på stedet.
Jo mere kvalitetsrelevante indholds du har på dit website, jo mere sandsynligt vil det være at dine sider rangerer højere på søgemaskinens resultatside.
Jo mere engagerende og effektivt indhold du har på dit website, jo mere sandsynligt vil det være at dine besøgende bruger mere tid på dit websted og måske endda foretage et køb.
Hemmeligheden bag at skabe indhold, der er optimeret til både søgemaskinerne og dine menneskelige besøgende på webstedet, er at oprette en række forskellige typer indholdstyper, der er velskrevne og om emner, der er mest relevante for dit publikum.
Her er blot et par typer indhold, som du kan fokusere på for at hjælpe med at forbedre dit indholdstilbud og dermed din søgemaskineplacering:
En anden vigtig ting at overveje, når du udarbejder indhold til dit website, er SEO nøgleord og sætninger. Dette er relevante ord og sætninger, som en søgemaskinebruger kan skrive, når han leder efter svar på deres spørgsmål eller relevante produkter og tjenester.
Når du opretter indhold omkring disse søgeord og sætninger, forbedrer du dine chancer for at placere højere for disse søgeord på søgemaskinens resultatside.
Endnu en faktor, der kan påvirke dit indhold, og dermed din søgemaskineplacering, er hvor frisk dit indhold er. Friskhed refererer grundlæggende til, hvor ofte din organisation sender nyt indhold til dit websted.
At skabe helt nyt indhold er dog ikke den eneste måde at holde dit indhold frisk på. Du kan også opfriske dit indhold ved at opdatere indlæg, omskrive dem for at gøre dem mere effektive eller tilføje nye oplysninger og statistikker over tid.
Selvom oprettelse af indhold tager tid og ressourcer, vil det mere end betale sig i sidste ende. Søgemaskiner elsker godt indhold, og brugerne har brug for kvalitetsindhold for bedre at forstå den værdi, din organisation kan give.
Start med at oprette et par blogindlæg, og arbejd for at opbygge en følge på sociale medier. Når du har en gruppe loyale fans og tilhængere, kan din organisation arbejde på at skabe forskellige typer medier for at tiltrække og engagere nye kundeemner.
On-side SEO-faktorer er de elementer, der sker på dit website. Dette er de ting, som du har fuld kontrol over, hvilket betyder at du kan arbejde på at forbedre disse faktorer over tid ved at følge bedste praksis for SEO.
Her er blot nogle få af de on-side SEO-faktorer, der kan hjælpe dig med at forbedre din søgerangering:
Når du placerer dine SEO-nøgleord og sætninger på dine sider, er det vigtigt at undgå overoptimering. Google og andre søgemaskiner straffer din side, hvis den forsøger at bruge søgeord for mange gange i hele indholdet.
Derudover skal du sørge for, at hvert stykke indhold kun fokuserer på et eller to nøgleord. Dette hjælper med til at sikre, at dit indhold er specifikt og relevant. Forsøg på at tackle for mange søgeord på én gang kan have en negativ indvirkning på din søgemaskineoptimering, da det ofte giver ufokuseret og tyndt indhold.
Mens webstedsindhold spiller en vigtig rolle i din søgemaskineplacering, er det også vigtigt at overveje din sidearkitektur. En del af optimeringsprocessen er, at sikre optimal SEO på alle dele af dine websider. Du skal bruge et webstedsdesign, der gør det let for søgemaskiner at scanne eller gennemgå dine sider og indhold.
Opbygning af interne links mellem dine sider, oprettelse af et sitemap og indsendelse af dit sitemap til søgemaskiner kan begge hjælpe med at forbedre dit websteds crawlbarhed og give dine søgemaskiner en bedre forståelse af dit indhold.
Endnu en bekymring, når det kommer til dit websites arkitektur, er, om dit website er mobilvenligt eller ej. Mange forbrugere søger efter information og produkter på deres mobile enheder.
Du skal sørge for, at disse brugere er i stand til at se, læse og navigere på dit websted fra deres mobile enhed. Dette påvirker ikke kun brugeroplevelsen, men det kan også påvirke din SEO-optimering.
Ud over de on-side SEO-elementer, som din organisation har kontrol over, er der også off-page SEO-faktorer, der kan påvirke din placering. Selvom du ikke har direkte kontrol over disse off-page-faktorer, er der måder, du kan forbedre dine chancer for at få disse faktorer til at fungere til din fordel.
Her er et par af de forskellige off-page SEO-faktorer, der kan påvirke din placering på søgemaskinerne:
Selvom du ikke har direkte kontrol over, hvad der sker uden for din organisation, kan du øge dine chancer for at forbedre off-page SEO ved blot at oprette kvalitetsindhold, som andre finder værdifulde.
Ved at give din SEO mening, kan du fange opmærksomheden fra flere brugere af søgemaskiner. Jo mere relevant og interessant dit indhold er, desto mere sandsynligt vil andre være at linke til dit indhold og dele det på sociale medier. Jo flere mennesker stoler på dit indhold, jo mere vil søgemaskinerne også.
Vi har diskuteret SEO og hvordan det fungerer, så lad os nedbryde det yderligere. Når det kommer til SEO, er der to forskellige tilgange, som organisationer tager for at optimere deres websteder til søgemaskinerne – sort hat vs hvid hat SEO.
Nogle organisationer er kun interesseret i SEO, så de hurtigt kan rangere deres indhold og tjene nogle penge på kort sigt. Black hat SEO involverer taktik, der kun fokuserer på at optimere indhold til søgemaskinerne.
Dette betyder, at organisationer ikke overvejer de menneskelige besøgende, der læser og navigerer på deres websiteindhold. Disse organisationer vil bøje eller bryde reglerne for at forbedre deres placeringer for at tjene hurtigt.
I sidste ende producerer denne tilgang til SEO, sider der ofte er vanskelige for folk at læse og ligner meget spam. Selvom webstederne muligvis rangeres hurtigere end dem, der er optimeret korrekt, straffes disse websteder ofte eller forbydes ret hurtigt af søgemaskiner.
Samlet set ødelægger denne hurtige tilgang til SEO virksomhedernes chance for at opbygge et website, der er bæredygtigt og i stand til at bringe nye kundeemner i de kommende år.
På den anden side er hvid hat SEO en effektiv tilgang til at optimere dit websted til søgemaskiner og opbygge en bæredygtig forretning online. Denne tilgang til søgemaskineoptimering involverer fokus på det menneskelige publikum, der klikker på og læser webstedsindholdet.
Målet med denne type søgemaskineoptimering er at producere det bedst mulige indhold på et website, der er let at læse og navigere og samtidig følge søgemaskinens regler for optimering.
Det er vigtigt at bemærke, at selvom SEO-taktikker med sort hat måske hjælper dig med at rangere hurtigt, er det uundgåeligt, at søgemaskinerne til sidst finder ud af, hvad du laver, og straffer dit website.
Afhængigt af overtrædelsens sværhedsgrad kan dit websted muligvis ikke komme tilbage fra sanktionerne. Den eneste måde at opbygge en bæredygtig onlineforretning på, der vil bringe mere organisk trafik over tid, er at følge bedste praksis for SEO-marketing og skabe effektivt indhold, som dine besøgende finder værdifulde.
Efter at have lært om, og hvordan det fungerer, kan du nu arbejde på at foretage ændringer på dit website for at forbedre din SEO og øge din placering på søgemaskinens resultatside.
Husk, at din SEO og effektivitet er påvirket af mange faktorer, men det vigtigste at overveje er, om dit indhold er værdifuldt og relevant for dit tiltænkte publikum.
Husk, at søgemaskineoptimering tager tid at udføre sin magi. Du oplever ikke fordelene ved SEO natten over. Faktisk kan det tage måneder at nyde resultatet af dit hårde arbejde. Et etableret website kan let tage 3-6 måneder og et helt nyt website kan tage op til 12 måneder for den fulde udnyttelse af SEO.
At skabe kvalitetsindhold, der er fokuseret på at hjælpe dine menneskelige besøgende, er den bedste måde at opbygge en bæredygtig online-forretning, der fortsat vil bringe ny organisk webstrafik i de kommende år.
Er du interesseret i at lære mere om, hvordan SEO kan fungere for din virksomhed? Vil du opbygge og give din SEO mening? Kontakt Peoplez i dag.
Har du arbejdet igennem det grundlæggende og leder nu efter SEO-teknikker, der hjælper dig med at tage dit websites organiske trafik til det næste niveau, når vi går ind i 2021?
Læs mere
Pilars og clusters betyder på dansk søjlesider og emneklynger? Dette er nyeste måde at arbejde med indholdsbaseret SEO. Det er ingen hemmelig at SEO hele tiden ændre sig. I dag er det ikke nok at skrive til et søgeord – i dag skal du optimere emner.
Læs mere
Du har muligvis hørt om strukturerede data; Schema.org og JSON-LD. Men hvad betyder disse udtryk præcist? Hvad er strukturerede data? Hvad gør strukturerede data? Og hvad har det med SEO at gøre?
Læs mere
SEO er en engelsk forkortelse for Search Engine Optimization. På dansk går SEO under betegnelserne søgemaskinemaskine optimering eller SEO optimering. Men hvad er det der SEO-halløj egentlig for noget?
Læs mere
Du har hørt udtrykket søgemaskineoptimering (SEO) en million gange. Men vidste du, at tilføjelse af video til dit websted kan forbedre din SEO-indsats drastisk og få flere mennesker til dit website? Det er sandt! Video bliver hurtigt en af de vigtigste former for indhold.
Læs mere
Når man taler om navigationen på et website, kommer man hurtig til at diskutere med designere og/eller kunder om det skal være en simple menu eller en altomfattende stor menu.
Læs mere