Sådan bruges BuzzSumo til content marketing

Indhold og SEO går hånd i hånd.
Du kan virkelig ikke have den ene uden den anden, hvis du vil have succes. Et af de værktøjer, der er godt at benytte, er BuzzSumo for at sikre, at du er på rette vej, når det kommer til indholdsstrategi i et forsøg på at forbedre dine søgemaskineresultater.
Dette er et værktøj, hvor du kan spare tid, få gode ideer til nyt indhold og forbedre dine SEO-resultater.
Se denne video med en god gennemgang.
I det væsentlige er BuzzSumo en søgemaskine, der fortæller dig, hvor mange delinger et stykke indhold har modtaget på steder som Facebook, Twitter og LinkedIn.
Det fortæller dig også, hvem der delte indholdet, og hvem der linkede til indholdet, så det er et fantastisk lille forskningsværktøj til alle ting relateret til indhold. I det væsentlige er platformen en søgemaskine, der rangerer indhold baseret på hvor ofte en artikel deles.
Content research
BuzzSumo er et fantastisk værktøj til at lave indholdsanalyser og komme med søgeord og søgeordssætninger, som kan være meget nyttige til bestemmelse af specifikke former for indhold, som du måske ønsker at producere.
Hvis et stykke indhold er blevet delt meget, kan du overveje at udvikle noget lignende til dit eget indhold. Du må ikke kopier det (duplikeret indhold), men se hvordan du kan forbedre indholdet og gøre det til dit eget.
Tænk med hensyn til at skabe noget endnu mere episk end det mest delte indhold omkring dit forskningsemne. Så hvis 10 måder at gøre XXX deles meget på, så kom med 25 måder at gøre XXX endnu bedre på.
Når det kommer til søgeord at søge efter i BuzzSumo, skal du tænke lidt uden for boksen og tænke på udtryk, der kan være relateret til din branche, ikke branchen selv. For eksempel, i stedet for at skrive “marketing”, kan du prøve at skrive “SEO-tip” og se, hvilke nye søgeord og ideer der kan vises i BuzzSumo-resultaterne.
Husk, du kan også benytte det til at finde dansk indhold.

Det, du leder efter i disse søgeresultater, er temaer, hvad enten det drejer sig om søgeord, domæner, indholdstyper eller endda influencers, der vises gentagne gange.
Du kan gennemgå backlinks fra søgningerne, og med det kan du udvikle en liste over websites, som du måske vil målrette dit indhold mod eller få backlinks fra (en stigning i autentiske backlinks hjælper med at øge dit websites SEO), eller du kan udvikle en liste over influencere til at målrette mod ved at vide, hvilken type indhold de kan lide at dele.
Oprettelse af alarmer
Du kan oprette alarmer for ethvert specifikt søgeudtryk, du ønsker, så du kan holde øje med tendenser relateret til det.
Opret en liste over vilkår, der vedrører dit brand, dit navn, dine produkter osv., Og tænk derefter på alle de industrielle vilkår eller konkurrentnavne, du måske også vil spore. En gang om dagen får du alle alarmer leveret til din indbakke for nem scanning.
Konkurrentanalyser af indhold
I stedet for at skrive en søgeordssætning i BuzzSumos søgefelt, kan du indtaste en konkurrents URL og se, hvad der har været det mest delte indhold for dem, og hvem der linker og deler deres indhold. Disse kan give meget værdifulde datapunkter til din strategi fremad.
Tænk over det, du kan se det mest delte indhold fra ethvert websted. Du kan spore dine konkurrenter og se efter måder at drage fordel af deres research på, eller du kan simpelthen finde andre branchesider for at få ideer til, hvorfor de måske er populære.
Finde gæste-indhold
At blive offentliggjort på andre websteder er en fantastisk måde at øge dit antal backlinks og øge din SEO. Dette værktøj har faktisk evnen til at filtrere “gæste-indhold” for at se, hvem der kører og tillader gæste-indhold at blive publiseret på deres website inden for branchen.
Lav en liste og start med at kaste dine fantastiske indholdsidéer til andre websteder, der allerede har vist, at de kan lide at publiserer gæsten-indhold.
Selvfølgelig er der bagsiden af denne ligning – Du kan også benytte BuzzSumo til at finde og oprette en liste over personer, du vil have som gæst på dit eget website.
Find influencers
BuzzSumo er et fantastisk værktøj til at hjælpe dig med at oprette en liste over mennesker, der har indflydelse på enhver branche.
Klik blot på fanen Influencer, og indtast et nøgleord, og BuzzSumo vil oprette en liste over influencere til dig baseret på denne nøgleordssætning. Husk, at en indflydelsesrig person i din branche måske bare er en, der kan lide at dele andres indhold, det betyder ikke, at de er kendte.
Sørg for at gennemse resultaterne for at sikre, at influencerne virkelig er relevante for din virksomhed.
Indholdsanalyse
BuzzSumo giver dig også mulighed for at lære mere om, hvordan dit indhold deles, og de bedste tilgange til fremtidigt indhold
Med denne funktion ser BuzzSumo igennem alle de artikler, den deler, baseret på dit nøgleord efter netværk, indholdstype, offentliggjort dato, indholdslængde og relaterede emner (blandt andre filtre). Dette sammeholdt med søgeresultaterne kan virkelig få dig i den rigtige retning.
For eksempel, når jeg kigger igennem mit tidligere indhold, ser jeg, at mine indlæg på over 1.000 ord ser ud til at blive delt langt mere end kortere indlæg.
BuzzSumo er et godt værktøj til at hjælpe med at afrunde din redaktionelle kalender og øge din SEO gennem indholds marketingindsats.
Alternativer til BuzzSumo
Der er generelt to grunde til at lede efter BuzzSumo-alternativer: du vil have noget billigere (eller du vil have mere værdi af det, du bruger). Den anden almindelige årsag er, at du leder efter et andet sæt funktioner, der opfylder dine behov.
Under hensyntagen til disse to grunde (og andre) har jeg her samlet fem af de bedste alternativer til BuzzSumo, og hvorfor de måske kan være et valg for dig.
Tjek dem.
Social Animal
Ahrefs Content Explorer
NinjaOutreach
ShareIt
ContentStudio