• Services
  • Cases
  • Blog
  • Om os
  • Kontakt
  • Marketingstrategi
    • Digital strategi
    • Social media strategi
  • Hjemmeside
    • Hosting
    • Sikkerheds- og servicepakke
    • WordPress CMS
  • Webshop
    • Shopify webshop
  • Online markedsføring
    • Google Ads
    • Google Displayannoncer
    • Markedsføring på sociale medier
    • Remarketing
    • Søgemaskine­­optimering – SEO
    • Nyhedsbreve
  • Leadgenerering
  • Grafisk design
    • Brandidentitet og logo
    • Designmanual
    • Merchandise og give aways
    • Outdoor og messemateriale
    • Print og tryksager
  • Tekster
    • Tekster til hjemmeside
    • Tekster til nyhedsmails
    • Tekster til salgsark og brochurer
    • Tekster til sociale medier
    • Tekster til webshops
  • Foto og video
    • Video til sociale medier
    • Video på hjemmesider
    • Profilvideo
  • Cases
  • Om os
  • Blog
  • Medarbejdere
  • Kontakt os

Peoplez
Store Torv 1, 2.
7500 Holstebro

+45 7070 7886
info@peoplez.dk

  • Blog
  • Handelsbetingelser
  • Cookiepolitik
  • GDPR
  • Genveje
Hjem / Strategi / Digital strategi

Digital strategi

En digital strategi dækker over alle dine online markedsføringsaktiviteter og har til formål at skabe en rød tråd i måden, du bruger dine digitale platforme til at opfylde dine mål.

Er du aktiv på Facebook, Instagram, og LinkedIn, og udsender du ugentlige nyhedsbreve? Uden en digital strategi kan du hurtigt miste overblikket over budget, mål og dine budskaber.

Der findes ikke en endegyldig opskrift på, hvordan en digital strategi skal udformes – det er meget individuelt fra virksomhed til virksomhed. Dog har vi en tjekliste med punkter, som du altid skal tage stilling til, når du skal i gang med at lave din digitale strategi.

01. Hvad er dine mål?

Uden mål er der ingen succes eller fiasko. Derfor SKAL du ALTID fastsætte klare mål – især fordi det er nemt at måle leads og salg, som en Facebook-kampagne fx har genereret. Sælger du cykler, kunne dit mål være at 50 % af dit salg skal foregå digitalt via din webshop.

02. Hvem er dine målgrupper?

Hvad karakteriserer dine målgrupper? Her skal du afdække alle de kendetegn, som fortæller noget om dine målgrupper – fx indkomst, stilling, alder, geografi. Jo mere du kender din målgruppe, jo bedre kan du udvælge de ideelle budskaber og digitale platforme, som tiltaler målgruppen i jagten på at opfylde dine mål.

03. Hvad er dit budget?

Vælg et realistisk budget, der kan opfylde dine mål. Hvordan gør jeg det, tænker du måske. Det er faktisk ikke så svært. Lad os sige, at du har et mål om at sælge 500 cykler på din webshop via din digitale markedsføring over seks måneder. En cykel koster i gennemsnit 5.000 kr. Du vælger, at du vil bruge 200 kr. for at sælge en cykel via digital markedsføring, for så tjener du stadig godt. Dit budget er derfor 100.000 kr. til at få solgt de 500 cykler.

04. Valg af digitale platforme

Valget af en eller flere digital platforme afhænger i høj grad af, hvor din målgruppe er mest tilstede. Det hænger selvfølgelig også sammen med, hvad dit mål er. Er målet at opnå større bevidsthed om dit brand, egner Instagram og displayannoncer sig især godt det formål. Er målet at generere salg via trafik til din hjemmeside, er Google Ads og Facebook-annoncer mere relevante. Kig på platformens styrker og svagheder, og tjek om det matcher med målene og målgrupperne.

05. Dine kernebudskaber

Du skal have en forståelse for, hvad dine kernebudskaber er, når du kommunikerer til din målgruppe. Opfatter målgruppen dig som udfordrende, sjov og innovativ, skal det også afspejle sig i måden, du taler til din målgruppe.

06. Planlægning

Når du planlægger din kampagner på tværs af Facebook, Google Ads, Instagram etc. får du et større overblik over din markedsføringsaktiviteter og sikrer en rød tråd i måden, du kommunikerer til målgruppen. Når du planlægger dine aktiviteter fremadrettet, får du også langt bedre mulighed for at styre og fordele dit budget optimalt.

07. Effektmåling og optimering

Du skal konstant have fingeren på pulsen og effektmåle din digitale markedsføringsindsats. Præsterer dine kampagner tilfredsstillende i forhold til at opfylde dine mål? Eller skal du justere til for at få flere leads, kliks, salg osv. Google Analytics er en fantastisk hjælper til at vurdere, om du får de konverteringer, der skal til for at opfylde dine mål.

All-in strategi gav bonus for Klimadan

Klimadan lever af varme løsninger. Virksomheden sælger bl.a. varmepumper og jordvarmeanlæg, der kan koste +100.000 kr.

I 2019 lancerede Peoplez en ny hjemmeside til Klimadan, som var opbygget med ét formål: at generere leads til kundeemner.

I januar 2020 gik Klimadan all-in med betalt online markedsføring. Det gav omgående bonus. Fra december 2019 gik vi fra 125 leads til 332 leads i januar 2020 med en gennemsnitlig CPL (cost per lead) på bare 49,8 kroner.

Se case

Kampagne for Peti-sko stak helt af

Som nystartet webshop i et ekstremt konkurrencepræget skomarked, skal man ramme bullseye, for at lave kampagner, der slår de etablerede brands.

For Peti-sko skabte vi med målrettet online markedsføring for Skechers sko markante resultater med en ROAS 13,5. Hver gang vi brugte 1.000 kroner på online markedsføring, fik Peti-sko 13.500 kroner i omsætning.

Se case

Ronæs Camping forstod timmingen

Da Coronakrisen i foråret 2020 fik danskere i hundredetusindvis til at ændre ferieplaner, var Ronæs Camping på Fyn klar til at slå til.

En ny hjemmeside fra Peoplez var allerede på plads og suppleret med målrettet annoncering på Facebook med en superlækker brandingvideo steg antallet af bookinger med 1155 procent i maj 2020 i forhold til maj 2019.

Se case

Fenskær Efterskole fik fyldt op

Fenskær Efterskole er for unge med særlige behov. Selv havde skolen i 2019 behov for flere elever. Peoplez leverede en helt ny hjemmeside og satte gang i intensiv online markedsføring med mere end 600 vigtige konverteringer i løbet af skoleåret. Resultat: En fyldt skole.

Se case

Strategi

Social media strategi

Kom i mål med din markedsføring

Har du brug for sammenhæng i din markedsføring og målbare resultater, så er det nu, du skal slå til.

Få en gratis og uforpligtende vurdering af dine muligheder.

Ja tak, bliv ringet op

Lad os vise dig dine muligheder

Du har et behov for effektiv markedsføring. Vi har de værktøjer og kompetencer, der skal til for at komme i mål. Hele vejen rundt.

Ring til Jess og fortæl om dit behov. Vi giver kaffe og et gratis tjek af dine muligheder.

Head of Commercial and Strategy

Jess V. Laursen

  • jl@peoplez.dk
  • 2272 0503
Peoplez Reklame + Webbureau

Peoplez er med base i Holstebro et af de største fullservice reklame- og webbureauer i Midt- og Vestjylland.

Vi bor i hjertet af Holstebro og hjælper kunder over hele landet med stærk branding, sammenhæng i markedsføringen, Social Medie Strategi, SEO, Google Ads
og målbare resultater.

Peoplez bliver til Superego. Læs mere.

Overblik
  • Services
  • Cases
  • Blog
  • Om os
  • Kontakt
Kontakt

Peoplez
Store Torv 1, 2.
7500 Holstebro

+45 7070 7886
info@peoplez.dk

CVR 37402370

Sociale medier
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Blog
  • Handelsbetingelser
  • Cookiepolitik
  • GDPR
  • Genveje

© Peoplez