1

Hvem er din målgruppe?

Det er alfa og omega, at du kender din målgruppe – og at du kender dem rigtig godt! Det handler om deres interesser, deres køn, deres gennemsnitsalder, deres beskæftigelse og andet, der kan tegne et billede af din målgruppe.

Har du i din forretning flere forskellige produkter til forskellige målgrupper, skal disse også opdeles i grupper, så der kan implementeres særskilte content marketing-strategier for målgruppens forskellige segmenter. Du kan evt. udarbejde kernepersoner ud fra segmenterne i din målgruppe, så du ved, hvem du henvender dig til.

2

Hvad spørger din målgruppe om?

Content marketing handler om at skabe indhold, der giver din målgruppe en værdi. Et godt sted at lede efter inspiration til dit indhold, kan være at kigge på, hvilke spørgsmål og udfordringer, din målgruppe står med. Det kan være, at du flere gange har måtte svare på det samme spørgsmål, eller at du generelt oplever, at dine produkter eller ydelser løser en særlig udfordring for din målgruppe? Så er det dér, du skal begynde, når du skal udarbejde dit indhold.

3

Hvilke typer indhold skaber værdi for målgruppen?

Tag et godt kig på konkurrenterne: Hvilket indhold producerer de? Kan du gøre det bedre? Eller kan du skabe noget indhold, de ikke kan finde andre steder?

Content marketing handler i al sin enkelthed om at blive det sted, din målgruppe går hen, når de skal have viden og svar på deres spørgsmål. Opbygger du en platform med kvalitetsindhold, din målgruppe ikke finder hos konkurrenterne, har du lykkedes med din strategi.