Tekster til nyhedsmails

Den bedste kundekontakt foregår ansigt til ansigt. Den næstebedste foregår med en personlig og målrettet nyhedsmail.

Og nej, nyhedsmailen er ikke død. Og nej, kunderne sletter ikke dine nyhedsmails uden at læse dem.

Det kræver blot én ting: at du tager kunderne og deres behov alvorligt.

Der er en overflod af dårlige nyhedsmails i omløb. Dårlige, fordi de tager udgangspunkt i afsenderen og ikke i modtageren.

Og pralemails eller uendelige mails med tilbud bliver man hurtigt træt af. Du kan sammenligne det med at møde en person, som konstant taler om sig selv og sine egne fortræffeligheder.

Sådan en bliver man aldrig ven med.

Til gengæld er nyhedsmails et fremragende medie til at ”dyrke venskaber” med dine kunder. Til at skabe en vedvarende relation, som også fører til salg i ny og næ. Et salg som ikke kommer af sig selv.

Som i ethvert forhold gælder det om at skabe balance mellem at give og modtage.

Du ønsker, at dine kunder skal give dig noget – ordrer. Så må du også give dem noget til gengæld.

Tilbud er selvfølgelig altid godt, men de færreste kan leve af konstant at give rabat på sine produkter og ydelser.

Konstante tilbud og rabatter underminerer tilliden til dig og dine produkter.

Du skal i stedet give kunderne det, som de allermest har brug for: Anerkendelse, tryghed og en god portion kærlighed.

Og det kan du gøre med målrettede og personlige nyhedsmails.

Vi forestiller os, at du er bilforhandler. Når en kunde køber en ny bil hos dig, tilbyder du en nyhedsmail, og kunden tilmelder sig.

Dødssynden er, hvis du vedvarende sender nyhedsmails til kunden om, at nu er der kommet en ny bilmodel, som vedkommende kan komme og prøvekøre til næste Åbent Hus.

Han har jo lige købt en ny bil – og med mailen siger du: Du tog fejl. Den bil, du købte, er slet ikke den bedste. Vil du ikke prøve en anden?

  • Du skal derimod gennemtænke din strategi for e-mails.

Kunden har købt en ny bil – og du skal bekræfte ham i, at han har valgt rigtigt. Og at du er den rette samarbejdspartner i forhold til at få mest muligt ud af bilen.

Det giver din kunde anerkendelse. Du har gjort en god handel. Vis det ved at dele de seneste gode anmeldelser af bilen og fortæl selv de gode historier fra værkstedet.

I dine nyhedsmails skal du også komme med gode råd til vedligeholdelse. Sådan holder du lakken pæn. Sådan fastholder du duften af ny bil. Sådan passer du godt på sæderne. Det giver tryghed, og du skaber en bedre og bedre relation til kunden.

  • Så længe dine nyhedsmails er relevante, sletter han eller hun dem ikke.

Og kærligheden? Ja, den giver du kunden ved at give ham eller hende et godt tilbud på skift af sommerdæk og vinterdæk inkl. opbevaring og rengøring af alufælgene, et godt tilbud på måtter efter en lang og sjasket vinter og den slags.

Gode tilbud vil vi alle gerne have. De skal blot være doseret rigtigt og servereret, når vi for alvor har brug for dem.

Jamen, det får jeg aldrig gjort. Sådan lyder indvendingen fra mange, når talen falder på nyhedsmails.

Men det behøver ikke være besværligt og tidskrævende at opbygge gode relationer med sine kunder med et nyhedsbrev.

Det er muligt at automatisere en lang række mailforløb, så nyhedsbrevsystemet nærmest passer sig selv – og dine kunder.

Hos Peoplez hjælper vi en række kunder med tekster og andet indhold til målrettede nyhedsmails. Vi hjælper også med at segmentere modtagerne og beskrive den overordnede strategi.

Nyhedsmails er også fremragende til statistik. Effekten er altid målbar, og vi kan hele tiden følge kundernes adfærd, fra de modtager en nyhedsmail, til de trykker på en Call to action knap – fx til køb af en ny bil …

Vi bruger Mailchimp til nyhedsmails. Vi kan skrive tekster én gang for alle eller løbende. Det er dit behov – og dine kunders – der afgør modellen for vores samarbejde.

Vil du vide mere om dine muligheder med nyhedsmails. Kontakt Online Marketing Manager Kasper Gregersen – vi giver gerne en kop uforpligtende kaffe.

Vil du videre?

Har du udfordringer med tekster til dine nyhedsmails, så hjælper Peoplez dig gerne på vej. Lad os mødes over en kop kaffe og udveksle ord med hinanden.

  • Ring til Per eller Rikke og fortæl hvad du har brug for.
Adm. direktør
Per Tornvig
Har solid baggrund som journalist og marketingchef. Stærk på tekster og kommunikationsstrategi.
+45 6130 9533pt@peoplez.dk
Journalist og tekstforfatter
Rikke Kjær Haukrogh
Knivskarp journalist med forkærlighed for pressemeddelelser, webtekster og sociale medier.
+45 6130 1206rh@peoplez.dk
Send en besked