Tone of voice

Ord fortæller historier, skaber stemninger og flytter holdninger. Vælg dem med omhu. Det gør vił

Tone of Voice

En visuel identitet bliver bare endnu bedre, når den bliver bakket op af en gennemarbejdet tone of voice. En ensartet tone of voice på tværs af kanaler er nemlig nødvendig for at skabe et stærkt og sammenhængende brand.

Med en tone of voice får dit brand ikke bare et look, men også en stemme. Det er nemlig ikke kun, hvad du siger, men også måden du siger det på, der afgør, hvordan dit budskab bliver modtaget. 

Hvad er en tone of voice?

Ligesom vi har en designmanual, er en tone of voice en skrivemanual for, hvordan et brand lyder over for en given målgruppe og et givent medie. Altså en manual for et brands sproglige kommunikation. Det er hverken en tagline eller en bunke overskrifter, men en full-on manual med konkrete, sproglige retningslinjer og eksempler. 

Helt konkret skal en Tone of Voice sørge for, at brandets sproglige kommunikation er genkendelig og ensartet på tværs af alle de flader, hvor målgruppen møder brandet.

En gennemarbejdet tone of voice kan gøre dit indhold mere menneskeligt, nærværende og autentisk og tilføje flere aspekter til dit udtryk – altså i højere grad være med til at vise, hvem dit brand er.

Skal dit brand finde sin stemme og adskille sig fra alle de andre? Den klarer vi for dig.



Vi holder et vågent øje med verden på dit brands vegne.

Det er ikke, fordi vi absolut vil drikke kaffe og være venner med vores kunder. Det sker ligesom bare.