Brandidentitet og logo

Udtryk gør indtryk

Hvad ville du skrive, hvis du skulle beskrive din virksomhed med kun ét ord?

De fleste ville sige: det kan jeg ikke.

Men hvad du ikke kan med ord, kan du med design.

Et godt design tager udgangspunkt i et stærkt logo.

Virksomhedens logo er kodeordet til at forstå din virksomhed. Logoet skal på én gang være enkelt og præcist og samtidig rumme hele dit univers.

Logoer kan være informative og stramme eller finurlige og farverige. Og begge dele kan være rigtigt – blot de passer til din virksomhed.

En klassisk fælde er, at en virksomhed med fx fire produktområder vil have alle fire områder visualiseret i logoet – og gerne så detaljeret som muligt.

Logoer er elendige til dokumentation, men brillante til at slå en tone an.
Enkelt og smukt logo

Hvor svært kan det være?

Hvis et logo skal være så enkelt, hvor svært kan det så være at skabe det? Svært.

For det at skære ind til benet og finde den inderste kerne i et udtryk er aldrig nemt. Det helt enkle og klokkeklare logo er et resultat af en længere proces med masser af valg og fravalg.

Det kan være en god idé at lade flere medarbejdere i din organisation komme med bud på logoer, som de synes er gode og har en stil og tone, som kunne give mening for netop jeres virksomhed.

Men en klassisk fælde er her at udskrive en intern logokonkurrence og derefter tage det bedste fra tre forslag og sætte det sammen til ét logo, som en grafiker bare lige skal rentegne. Det kan ende i en visuel katastrofe.

Logoet er vigtigt

Hos Peoplez arbejder vi professionelt med dit logo, fordi vi ved, hvor vigtigt det er.

Vi sætter gang i processen med at søge helt ind til kernen: Hvilke følelser skal logoet sætte i spil, og hvilke indtryk skal det give? Svarene styrer udtrykket.

Når et nyt logo bliver præsenteret, kan en typisk reaktion være: Hrmp, var det bare det?

Men vores oplevelse er, at nye logoer, som bliver modtaget på denne måde, ret hurtigt kommer ind i varmen hos medarbejderne. Den første skepsis bliver stort set altid hurtigt til en stormende forelskelse og langvarig kærlighed.

Skal vi give dig et bud på et nyt logo – det er nemt at komme i gang.

Identitet til dit brand

Med et stærkt logo har du alle muligheder for at give dit brand en stærk identitet. For når logoet er på plads, er det muligt at visualisere alle andre elementer til virksomhedens visuelle identitet.

Ny identitet for Holstebro Musikskole

 

Vil du videre?

Har du udfordringer med din brand identitet, så hjælper Peoplez dig gerne på vej. Lad os mødes over en kop kaffe og få et fælles overblik.
  • Ring til Per, Marianne eller Britt og fortæl hvad du har brug for.
Kontaktdirektør
Per Henriksen
Har et utal af kreative løsninger på samvittigheden. Ved hvad der flytter varer for kunderne.
+45 6130 9770ph@peoplez.dk
Grafisk designer
Britt Madsen
Sprudlende kreativ og grafikkens grand old lady. Særdeles stærk på logoer og visuel identitet.
+45 6130 8259bm@peoplez.dk
Grafisk designer
Marianne Sidelmann
Har et grafisk og kreativt øje der taler for sig selv. Erfaren AD’er som ikke går på kompromis.
+45 6130 6852msr@peoplez.dk
Send en besked